Zo maak jij een snel scorend Marketing
Automation Plan.

In dit blog laten we je in 6 stappen zien hoe je zelf een snel scorend Marketing Automation plan opstelt. Wij denken dat je dit goed kunt gebruiken en waarschijnlijk ben je, na het lezen van de vorige blogs, geïnspireerd om er mee aan de slag te gaan. Ultimate goal? Het verhogen van je conversie.

1. Opstellen persona’s

Bij het opstellen van je persona’s stel je de volgende essentiële vraag: wie wil je bereiken? Beschrijf de achtergrond van je doelgroep: functie, demografie, zakelijke doelen, uitdagingen, waarden en tone of voice.

2. In kaart brengen customer journey

Tijdens deze stap ga je je leads segmenteren. Dat wil zeggen, goed bekijken welke acties je leads uitvoeren op je website zodat je later perfect gepersonaliseerde content kunt creëren. Categoriseer je leads door hun kliks, behoeften en kenmerken gestructureerd in kaart te brengen.

3. Creatie van content

Creëer voor elke categorie leads z’n eigen content. Denk daarbij aan relevante en prikkelende content zoals blogs, client cases, maar ook inspirerende video’s en foto’s, zelfs webinars. Allemaal op je website. Kortom, maak een sterke workflow voor elk leadsegment.

4. Inrichten van Marketing Automation systeem

Door de inrichting van jouw specifieke Marketing Automation systeem heb je inzicht in wie je bezoekers zijn en wie jouw klant gaat worden. Je maakt je profielen compleet zodat het salesteam precies weet wie waar te benaderen voor een fijn eerste gesprek.

5. Testfase

In de vijfde stap evalueer je de strategie en interpreteer je de statistieken. Hoeveel unieke bezoekers trok je aan? Welke bedrijven bezochten je website? En what about je conversie? Optimaliseer nu ook je content indien nodig.

6. Live!

Met je meest scherpe plan ga je aan de slag en volgens ons betekent dat: gaan, knallen en bakken vol leads genereren!
Share This