Zo vul jij automatisch jouw sales funnel

Fijn is dat, om een proces heel beeldend te maken. Het principe van de sales funnel is daar ideaal voor. Zie de sales funnel als een trechter waar je al je potentiële klanten in gooit.

et is niets minder dan het verzamelen van mogelijke klanten. Onderaan de trechter komen je nieuwe klanten tevoorschijn. De vraag is hoe je die funnel zo effectief mogelijk maakt. Dus, hoe je zoveel mogelijk nieuwe klanten kunt genereren. Hierbij onze visie!

Zoals je al eerder las, is het de kunst om zoveel mogelijk bezoekers naar je website te laten komen. Om je bereik zo groot mogelijk maken. Met al die bezoekers vul je eigenlijk vanzelf je sales funnel. Wel even alert blijven: zorg ervoor dat je webcontent sterk en dynamisch is. Daarna dus niet indutten; zorg er ook voor dat die dynamiek blijft. Dit doe je bijvoorbeeld door regelmatig pakkende blogs te publiceren, zo’n zes per maand. Maar ook door je social media up to date te houden en door met dynamische nieuwsbrieven te werken. Dat maakt de dingen nog eens interessant! Deze tools verhogen het bezoekersaantal op je website. Mensen voelen zich immers aangetrokken tot interessante content.

Maar we zijn er nog niet. Met de inrichting van een Marketing Automation systeem vertelt Marketing Genius wie jouw bezoekers en leads zijn. Wij helpen je bij het aanscherpen van je sales funnel. Of beter gezegd, een scherpe sales funnel bevat alleen warme leads zodat je vervolgens effectief te werk kunt gaan. Wat een opluchting, nooit meer het aflopen van minder nuttige netwerk events. En koude acquisitie? Misschien behoort die bezigheid binnenkort gewoon tot het verleden. Wie weet.

Onbezorgd marketeer'en?


Wil jij ook meer tijd voor je werkzaamheden overhouden? Lees dan eens over ons website abonnement.
Share This